Blog 8 vroeg uit de veren is vroeg vertrekken.

25 juli 2022 - Cambridge, Verenigd Koninkrijk

Goedemorgen allemaal.

Onze wekker ging om 04:00 waarna we om 04:45 naar de balie gingen.
We mochten zo door reiden naar de balie om in te checken.
Het 1ste hokje controleerden ze de paspoorten en kregen we een stikker zoals te zien op de foto's.
De 2e stop was een vriendelijke fluitende man die evenin de camper wou kijken.
Al snel mochten we doorrijden.
Naar het 3e hokje hier werden nogmaals de paspoorten gecontroleerd ook die van de katten. Alleen heeft de persoon zelf de katten niet gezien.
Alles was in orde waarna we doorkonden reiden in de juiste rij.
Ons rij  nummer was 21.
Tijdens het wachten hebben we een broodje kaas op.
Al snel mochten we de boot op en stonden we als laatste in het schip.
Voor ons stond een grijzen camper zij hadden ook dieren bij hen. Wij verwachten dat we  daarom als laatse op de boot werden gelaten.

Toen de camper op de handrem stond hebben we de katten los gelaten achter in de camper. De voor raampjes op een kieren de deuren op slot.
De camper hadden we nog niet goed en wel op slot zitten en de klep van de boot ging al dicht.

Onderweg naar boven besloten we te kijken  voor een bakkie koffie en thee.
Die hadden we al snel gevonden  voor aan de boot. Toen we een maal de koffie en thee ophadden besloot ik om nog even te gaan slapen. Dit was geen gekke gedachten alle bankjes om ons heen waren al bezet met slapers.
Waarna ik besloot in het raamkozijn bij onze tafel te gaan liggen.

Na een klein uurtje werd ik wakker en zag ik een plekje iets verderop vrij op de bank.
Daar heb ik nog zo'n 15 minuten gedongeld tussen slapen en wakker blijven in.
Na het kwartiertje werd ik wakker en zag in de verten land.
Waarna we besloten nog even naar de wc te gaan.
Op de wc zag ik eenpooster hangen met een aantal verplichtingen er op in het Verenigd Koninkrijk.
Waaronder ook de bestikkering van de koplampen .
Persoonlijk was ik het al weer vergeten dat het moest.
Gelukkig konden we deze op de boot kopen en zagen  we ook een mph> kph lijstje. We besloten beiden te kopen zodat we weer helemaal aan de eisen  voldeden.
Eenmaal klaar met afrekenen was het tijd om naar de camper te gaan.
Gelukkig stonden we achteraan daardoor we de stikkers gelijk konden plakken.

Nog geen 2 minuten na we klaar waren mochten wij de boot af.
Ik had de paspoorten in me had omdat we dachten de katten moeten nog ergens gescand worden.
We volgend de camper voor ons de boot af. We kwamen 1 hokje tegen waar wegelijk door mochten reiden. Nog 1 maal zwaaien naar een medewerker en we stonden al weer op de openbaren weg.

We keken elkaar aan moesten we niet nog gecontroleerd worden.
Vol verbazing vervolgden we onze weg. Naar ons eerder bedachten locatie ten westen van dover.
Halverwege wouden we graag een hapje eten wij noemden het een vervroegde middag eten om 09:10.
Na een broodje en wat drinken dachten wij verder te reizen tot dat willem een pin apparaat zag. We besloten te pinnen in het vooruitzicht dat we zaterdag met de bus zullen gaan en je daar gepast moet betalen.
Ik dacht waarom nog wachten om naar het noorden reiden. Hier is de omgeving nog zo vlak. We hadden het er nog geen 5 minuten over en de planning was gewijzigd. We gaan naar het noorden reiden.

Onderweg naar het noorden hadden we een file.
De mensen kijken altijd raar op als ze de katten zien zitten. En dan hebben wij een lol.
Na een lange vertraging kwamen we bij de overnachtings plek aan. Na gezeteld te zijn en een broodje en een koffie verder hebben we beiden even geslapen.

Willem werd een uur of half 3 wakker en ik werd rond half 7 wakker.
Willem noemt het alles wat slaapt is zoet. Ik begon om een uur of 7 half 8 aan het eten het werd roerbak bami met gehakt en een potje wortelen en bonen.
Het was erg lekker. Tijdens het eten even contact gehad met het thuis front en Daren.
De laatste dingen bespreken wordt het woensdag of zaterdag dat we de familie gaan verassen.

Het zou woensdag worden om de trouwdag van Karen en Ginger te vieren.
Wat zullen ze het een leuken verassing zijn.
Wel hopen we dat David er niet zal zijn.
Die willen we zaterdag gaan verassen samen met Daren.
Wat er de Zaterdag zal gebeuren zal iedereen zich verbazen die mij goed kent.

Genoeg verteld wij gaan richting bed morgen een lange rid voor de boeg al willen we overmorgen bij de familie zijn.
Ik zeg weltrusten en tot de volgende blog.