Blog 29 zullen we uitzicht hebben vandaag.

3 september 2023 - Hetta, Finland

We zijn rond een uur of half 9 vanmorgen opgestaan. En al snel kregen we een berichtje van me tante dat het nu helder is buiten en dat het slim is om gelijk te gaan. Het kan namelijk zo weer omslaan op de noordkaap.

We waren snel aangekleed en besloten gelijk maar buiten te gaan. En na een nacht met veel regen en wind dat we weinig hebben kunnen slapen.

Buiten kwamen we een echtpaar tegen met een hond wij maakte foto's van hen en zij van ons.

Wat is het toch mooi na een rondje te hebben gelopen besloten we terug naar de camper te gaan. Zodat we een rondje konden vliegen met de drone. Voor dat de bewolking weer erg was dicht getrokken. In de verte zagen we de wolken al weer erg laag hangen.

Na een rondje te hebben gevlogen besloten we eerst weer naar beneden te reiden zodat we nu wel de weg konden zien en van de omgeving konden genieten.

zo gezegt zo gedaan. Eenmaal bij een tankstation zijn geweest gestopt en heb ik broodjes gemakken en Willem een kleine boodschap gedaan bij de supermarkt. Eer dat hij terug was bij de kamper was ik klaar met de broodjes en ei met spek. Ik had zojuist het water opgezet voor de koffie.

Na het eten zagen we dat een man met een Nederlands busje naast ons aan het kijken was naar de elektra onder zijn stoel.

We besloten om te vragen of alles goed ging en we misschien even konden helpen.

Nadat we even hadden gekeken bleek dat hij nieuwe stoelen in zijn camper had laten zetten en er zekeringetjes tussen het draadje waren gezet. Nadat we het iets anders hadden aangesloten hebben we hem advies gegeven om te kijken  naar een andere oplossing voor een aansluitingen van de weerstandjes te kijken.

Rond een uur of 5 half 6 zijn we gestopt op een mooi plekje langs het water. Hier hebben we heerlijk een paar versnaperingen gegeten  en met de drone gevlogen.

Na de versnaperingen zijn we verder gereden. We zochten een plekje dicht aan het meer zodat we het water even in konden. Na een uurtje te hebben  gereden is het ons gelukt een plekje te vinden waar je het water on kon en het lekker rustig was.

Wat kunnen wij van zulke momenten echt even genieten. De rust, mooie natuur en gewoon even niks moet heerlijk.

Nadat we even hebben gezwommen zijn we weer terug gegaan naar de camper er was nog steeds helemaal niemand. We besloten toch om alvast door te reiden naar hetta. Voor de genen die ons al even kennen is hetta een plaats waar we al eerder zijn geweest. Alleen toen was er overal sneeuw.

Morgen gaan we een aantal plekjes bekijken om te zien hoe het er in deze tijd van het jaar er uit ziet.

Voor nu zeggen we dan ook tot de volgende blog.

1. 4 september 2023
    Leuk om te lezen kijk uit naar de volgende blog 😀