Blog 7 opweg naar het zuiden

24 juli 2022 - Duinkerke, Frankrijk

Goedemorgen België,

Wij zijn zojuist wakker geworden langs de E17.

Vanmorgen was ik als eerste wakker na een korte nacht slapen.

Ik besloot na een spelletje op me telefoon te hebben gespeeld het bed maar uit te gaan.

Wij zijn de dag goed begonnen met een broodje ei met uitzicht op de natuur zoals te zien op de foto's.

Tijden het broodje hebben we koffiegezet en een spelletje gespeeld.

Het spelletje heet Qwirkle het was een tip/ aanrader van me collega.

En ik zal hem ook aanraden aan jullie lezers.

Na het spelletje heeft willem 1 geocash gedaan terwijl ik de camper weer vertrek klaar heb gemaakt. Willem had hem al snel gevonden in een bord. Na het loggen kwam hij terug bij de camper en heeft hij nog wat foto's gemaakt.

Rond de klok van 10 uur zijn we vertrokken richting het zuiden.

Naar zo ongeveer 45 min te hebben gereden besloten we om even van de E40 af te gaan om te tanken. Zo nu gaan we weer verder met een volle tank.

Terug op de E40 is het verkeer langzaam aan het reiden we schrikken ons soms een hoetje omdat er de brandweer en ambulance achterons vandaan komen en tussen de linker en middelste baan door willen. Wij reiden zelf op de rechter baan. Waardoor we de middelste baan ruimte geven om uit te kunnen wijken naar rechts.

Zo nu dan reiden we een stuk langzaam waarna we weer even stil staan en een stukje kunnen opreiden.

Na een tijdje komt er een takelwagen voorbij. Maar helaas we blijven nog zeker een half uurtje rustig reiden. We hebben de ramen open gezet waardoor er een fris windje door de cabine blijft komen. Daardoor het juist lekkeris. Na een poosje komen we een bord tegen met erop : GROOT GELIJK DAT JE NUCHTER REID.

Dat is nog is een goede uitspraak zeggen we dan.

Niet snel erna komen we het volgende word tegen met daarom WILLEMEN INFRA.

Ook in België is de naam Willem bekent.

We waren vanmorgen rond10 uur vertrokken en het zou zo'n 1 uur er 39 min reiden zijn. Het is nu 11:37 en de file is nu verholpen. De navigatie geeft nu nog 1 uur en 7 minuten aan. Dat was dus een flinke file. Voor nu kunnen we onze weg weer vervolgen. En waar zullen we vanacht overnachten. Maar eerst nog de lunch we hadden 2 soorten meloen gisteren vers gesneden. Na dat we gegeten hadden en de ramen gelapt zijn we onze weg vervolgd.

We besloten om door te reiden naar de boot in de hoop dat we misschien een boot eerder een konden.

Eenmaal aangekomen is willem met de 4 paspoorten naar de balie gegaan.

En besloot ik om alvast de aardappels te schillen.

Het duurde niet lang voordat Willem al weer terug keerde bijde camper.

De paspoorten van de katten waren gecontroleerd en die waren in orde.

Toch fijn omdat er nog veel onduidelijkheid over was.

Willem wist wel te vertellen dat er Franse mensen voor hem stonden waarvan de papieren van hun kat niet klopte.

Willem had nog meer te vertellen over de opties die we hadden.

1. We kunnen vanavond met de boot mee maar dat is dan rond 12 uur en dat kost ons €120,00 extra.

2. We kunnen morgen ochtend vroeg mee en dan moeten we ons morgen ochtend om 04:45 bij de balie melden.

3. We houden de tijd aan die we nu hebben en hebben de boot om 10:00.

Wij als Nederlanders hebben natuurlijk gekozen voor optie 2.

Na de wekkers te hebben gezet ben ik verder gegaan met de aardappels en hebben we even lekker buiten op een stoel van het weer genoten.

Om een uur of 5 ben ik begonnen met het eten.

We hebben gebakken aardappels gegeten met kaas, kroten en een speklap.

Toen eenmaal het eten op was hebben we even rustig gezeten met een bakkie koffie.

Tijdens ons bakkie zien we af en aan van bussen, auto's, campers, fietsers.

Ook zagen we leger voertuigen en een andere brandweer camper.

Helaas niet op de foto gekregen omdat ik niet snel genoeg was met een foto maken.

Voornu zeggen wij iedereen in Frankrijk maar ook zeker in de andere landen weltrusten.

En morgen weer een nieuwe blog.