Blog 30 terug bij husky farm hetta.

5 september 2023 - Hetta, Finland

Goedemorgen Lezers,

Daar zijn we dan hetta wat ziet het er allemaal zo anders uit zo zonder een meter sneeuw.

Nogsteeds blijft het leuk om hier te zijn. We hebben vanmorgen afbakbroodjes gemaakt in de camper en besloten naar hetta hotel te reiden om foto's met de drone te maken. Tijden dat Willem een rondje aan het vliegen was waren vlag voor onze neus 2 eekhoorns elkaar achter na aan het zitten.

Na het landen zij  we bij de zilver store geweest waar ik een aantal jaar geleden in de winter een ketting heb gekocht. Nu hebben we leuke honden oorbellen gekocht.

Rond een uur of 12 waren we bij husky farm hetta hier wilden we graag langs om weer bij de hondjes te gaan  kijken.

Bij aankomst konden we online een tour boeken.  Dit hebben we gedaan we zouden de tour om 1 uur hebben en konden gelijk de tour krijgen.  Dit zelfs privé in deze tijd van het jaar komen er bijna geen mensen. De meeste komen in de winter zodat ze net als wat wij een aantal jaar geleden hebben  gedaan een slee tour maken.

Toen we hier waren en opk  nu kan je aan alles al merken dat de honden geniet. ze zijn erg enthousisast en houden van de aandacht. We hebben een super tour gehad met hele goede uitleg. De uitleg die ons het meeste bij is gebleven is dat de gezondheid van de honden belangrijk is. De honden worden zo goed verzorgd dat als de hond het niet leuk meer vindt (maakt niet uit welke reden) ze kiezen voor de hond. Als dit betekend dat de hond ter adoptie naar een mooi liefdevol huisje tegaan kiezen ze hier voor. Echt nogmaals super veel respect en liefde voor de verzorgers en de dieren. Zelfs op de zondag wordt je goed ontvangen. En kan je op lokatie de rondleiding nog boeken. Nadat er met de oudere en zieken hondjes hebben  geholpen met een rondje uitlaten. Hebben we onze weg vervolgd. We besloten  om te kijken naar een camping waar we alle faciliteiten hebben. Al snel hadden we een mooie camping gevonden via camper contact en besloten we hier naar toe te reiden. Onderweg konden we een te good to goo box ophalen.

Inde good to goo box zat een  lekker sapje en 2 zakken met lekkere koekjes/ koekjes gevuld.

Na ongeveer 5 minuten waren we bij de camper plaats waar we besloten lekkere macaroni te maken. Willem vulde het water bij en ik zorgde voor de macaroni.

Waarna we lekker hebben genoten van het eten met ja natuurlijk heel mooi uitzicht. De eekhoorns rennen de boom op en af.