Blog 27 het is het hele jaar kerst toch?

1 september 2023 - Ivalo, Finland

Vanmorgen zijn we iets later dan gebruikelijk opgestaan. Normaal gesproken reiden tussen 7 en 8 door naar onze volgende bestemming. Vanmorgen was dit pas rond een uur of 9.

Ook hebben we het vuilwater weer geloost het schone water bijgevuld. En de wc weer in orde gemaakt. Na de laatste afval in de sorteerbakken te hebben gegooid zijn we naar de uitgang gereden en hebben we de pasjes voor de sanitaire en de poort weer ingeleverd.

Vandaag is de planning om naar werelds grootste kaasschaaf te gaan en te kijken of we bij de kerstman zullen komen.

Na zo'n 1,5 uur kwamen we al snel bij de kaasschaaf aan. Hier zit ook een tankstation waar wij gebruik van hebben gemaakt.

Na het tanken hebben we de camper geparkeerd en een rondje gevlogen met de drone.

We besloten al snel dat we nog zeker wel een stukje wilde reiden zodat morgen vroeg bij de kerstman konden. Voor ons gevoel ging het reiden zo snel maar dat komt denk ik ook omdat je veel ziet onderweg. Vlag voor de grens van Finland besloten we een broodje te eten. Tijden het broodje hebben we genoten van een jongen denk dat 20 die een aanhanger achter zijn auto deed. Dan denk je waarom geniet je daar van. De jonge man heeft flink staan klooien waarna hij weg wilt reiden en de handrem van de aanhanger vergeten was er af te halen. Na 3 rond de auto en aanhanger heeft hij de handrem er af gehaald en is hij weg gereden.

We hebben ons broodje opgegeten en besloten om nog verder te reiden. Als we vandaag doorreiden tot de kerstman zullen we er rond half 4 zijn.

Onderweg genoten we van de natuur die nu de mooie herfst kleuren begint te tonen.

Voor we het wisten zagen we borden met santa Town 🤶 🧑‍🎄  het bord gaf aan nog een paar kilometer.

We reden het terrein op en hadden een doel kaartjes sturen naar een aantal mensen.

Al snel vonden we een leuke kaart en hebben we deze gekocht inclusief stamps.

Ook hebben we 2 vesten gekocht en op de foto gaan met santa mag natuurlijk niet ontbreken.

Na we eigelijk gelijk aan de beurt waren hebben we de foto gekocht en zal een mooi plekje krijgen.

Ook zijn we een rondje gelopen over het park. We hebben de poolcirkel bereikt.

We hebben aan de overkant gegeten en hebben nog even verder gereden. Voor nu tot de volgende blog.