Blog 24 maandag de dag van kunnen ze ons helpen?

28 augustus 2023 - Jönköping, Zweden

Goedeavond lezers,

Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen zitten we nog in Duitsland. En of we nog verder kunnen reizen dat hangt ad van de monteurs.

We hadden de wekker weer vroeg staan en zaten om 7 uur klaar met de koffie on de hand en de schuifdeur open.

Hoelaat zal de eerste monteur komen? Willen ze ons wel helpen? Kunnen ze het maken? Zullen we nog verder kunnen reizen? Dit waren allemaal vragen waar we het antwoord deze ochtend nog niet op hadden. Rond 10 over zeven kwamen de eerste mensen aan lopen. En ja hoor zo montjes maat kwamen er steeds meer monteurs en balie medewerkers. In totaal denken we voor alleen de camper/ vrachtwagen afdeling zo'n 15 man/vrouw.

5 voor half 8 besloten we dat Willem met zijn beste duits naar de balie zou gaan. Ik heb de camper zo in gereedheid gebracht dat als de camper verzet moest worden we gelijk konde  gaan.

Willem bleef al een enige tijd weg. Na een minuut of 40 kwam Willem de camper weer in en zag ik zo'n 9 man om de camper staan ik zeg tegen Willem dat is dit.

We worden geholpen . Ik ja waarom zo veel. En voordat Willem kon antwoorden begonnen ze allemaal te duwen. We stonden al snel op de brug. De hoofdchef had de foto gezien op Willem zijn telefoon die wij eerder al hadden gemaakt. En die zij gelijk oke het is een hulpstuk aan de moter voor de distributieriem. Kort samen gevat ze denken ons te kunnen helpen.

Na zo'n 3 kwartier kwam de monteur naar ons toe en liet ons de distributieriemen zien en die zijn echt aan vervanging toe. Hij vroeg ons om akkoord om dit te mogen vervangen. Wij gelijk ja heel graag alles wat je denkt dat beter vervangen kan worden vervangen. Oke ik ga eerst proberen de bout uit het motorblok te hale dit zal even duren ivm dat hij is afgebroken.

In de tussentijd zijn wij een broodje wezen eten en bij de action geweest. Eenmaal terug had de monter nog zo'n 5 min nodig om de bout er uit te krijgen.  Maar vol trots wist hij ons te vertellen hij is er uit. Ik ga nu kijken of we alle onderdelen hebben om te repareren. Wij super dankjewel al vast l. Hij kreeg een glimlach op zijn gezicht en je zag dat hij zijn uiterste best deed. Voor het uitvoeren van de bout heeft hij zo'n 4 boortjes sleten.

Nadat hij alle onderdelen had gevonden kwam hij eerst melden dat hij alles had en het ging oplossen voor ons. Wij reageerde weer erg enthousiast en opgelucht.

Na nog geen half uur hoorde we het normale geluid van onze kamper. We juigde en riepen jaaaaa.

Nadat de camper van de brug af was heeft de hoofdshef een rondje gedaan met de camper en alles was in orde. Het was ondertussen al rond het middag uur.

We hebben de rekening betaald en na de betaling een van onze ingesielde boeren kaas aan de monteur gegeven die aan de camper heeft gesleuteld. Hij had al een glimlacht op zijn gezicht maar nu was hij nog groter en een verbazing zag je in zijn ogen.

Met een goed gevoel hebben we onze weg vervolgd. Na vele kilometers zijn we de grens over gereden van Duitsland naar Denemarken. In denemarken zijn we over de tol bruggen gegaan. En reden we het mooie zweden binnen. Ook hier hebben we aardig wat kilometers gemaakt zodat we een beetje van de verloren kilometers konden inleiden. Voor nu zeggen we weltrusten en tot de volgende blog.

1. Marie Boudestijn:
    28 augustus 2023
    Mooi opgelost was dus handig monteurtje ,