Blog 22 dag van vertrek en overnachten bij de garage helaas

26 augustus 2023 - Husum, Duitsland

Goedeavond lezers,

Daar zijn we weer. Vandaag is de dag dat we weer een nieuw avontuur gaan beginnen.

Even een korte samenvatting hoe onze eerste dag er uit heeft gezien. De wekker stond om 5 uur. We hebben even lekker gedoucht en een klein ontbeidje gedaan met een lekker bakkie koffie.

Rond 8 uur zijn we van huis weg gereden. We hebben een behoorlijke routen afgeleverd op de snelweg tot dat de navigatie aangeeft dat we beter 2 afslagen paralel kunnen gaan reiden. Dit hebben  we dan ook gedaan. Toen we de snelweg weer op gingen zagen we een hele hoogenbrug dit is ook te zien op de bijgevoegde foto's.

Na een tijdje ging de moter een tikkend/ trillend geluid maken. Iets daarna horen we een klap alsof er een Steendje aan de onderkant van de camper slaat.

Wij zijn de eerst volgende parkeerplaats op gegaan en besloten een onderzoek aan de camper te verrichten. Motorkap ging open en nee niet iets raars te zien. Maar toen we het parkeerterrein op reden maakte de camper het geluid niet meer. Nog even kijken we zullen precies zien dat als we verder reiden de camper er mee stopt en dat moeten we niet hebben. De eerste dag van onze geplande noordkaap reis.

We konden niks afweikends vinden. We besloten de motorkap open te houden en aan het avond eten te beginnen.

Tijdens het bereiden van het avond eten besloten we wat drone beelden te maken.

Na het avond eten zijn we toch door gaan reiden. Hier blijven leek ons ook geen goed idee. We gingen weer op pad. En ja hoor naar een aantal meter begon het weer. En al snel had ik door wanneer dit geluid op trad. Dit is als we boven de 1500 touren rijden.

We besloten de snelweg af te gaan en even te parkeren. Eenmaal op een informatie punt te staat. Gingen we opzoek waar er een autogarage op de zondag open zou zijn. Er is er 1 open op zondag ochtend tussen 08:00 en 12:00 maar deze garage is wel zo'n 34 minuten  reiden. We hebben nog steeds geen idee wat het kan zijn. We gaan het proberen zeiden we tegen elkaar hij moet daar toch naar toe.

Na 32 minuten billenknijpen waren we er echt bijna. Nog een klein stukje. Zullen  we gewoon op het terrein parkeren en daar slapen dan zijn we morgen ochtend de eerste.

Eenmaal geparkeerd besloten we nog even op internet te zoeken  en na 5 a 10 minuten hebben we het dan ook gevonden hopen we.

Vol goeie moet zijn we de camper met een zaklamp uit gestapt en de motorkap ging open. Volgens internet kon het een missend boutje bij de distributieriem zijn. (Gevonden op een camper forum)

Willem dook onder de camper en ja wat zijn we toch goed. We missen een boudje.

Vol trots dat we het gevonden hebben hopen we dat de garage deze morgen voor ons heeft.

Voor nu zeggen we weltrusten en tot de volgende blog.