Blog 20 waar zullen we vanacht slapen?

18 mei 2023 - Nijverdal, Nederland

Beste Lezers,

Vanmorgen zijn we rond een uur of 8 wakker geworden. Dit was ook wel een beetje de planning. We hebben namelijk besloten om na het ontbeid naar obelisk te gaan. We zitten nu lekker dicht bij en wilden graag naar een aantal upgraden gaan kijken voor de camper. Maar voordat we naar obelink zijn gereden hebben we ontbeten en de stroom weer opgeruimd. Verder de vaat gedaan en de katten weer vast gedaan in hun bench.

Opweg naar obelink kwamen we veel campers tegen.
Toen we nog zo'n 7 a 8 honderd meter moesten stonden we in de file om het terein op te gaan bij obelink. Dit terwijl het 6 minuten voor de openingstijd was. Gelukkig konden we redelijk stapvoets doorrijden en was er nog heel veel ruimte op de parkeerplaatsen/ grasvelden.

Na het parkeren hebben we eten en drinken in de camper neer gezet zodat de katten lekker los kunnen in de camper. Eenmaal binnen aangekomen hebben we best wat dingen gezien die we als upgrading op de camper zouden willen hebben. Zoals het opstapje die helaas niet meer leverbaar is. Maar gelukkig zagen wij deze wel nog tussen de 2e hans spullen liggen dit scheelde ons weer  euro. Het enige is dat deze terug is gekomen van de webshop. Maar dat is voor ons geen probleem nu hebben we een opstapje voor 135 euro.
Voor de rest hebben we nog de volgende dingen gekocht:
- diverse kleine pannetjes
- toilet afval tank toevoeging
- toilet spoelwater toevoeging
- citronella kaarsen
- raam afdekking voor voorin de camper
- haspel houder voor de stroom
- kleine bezum
- prullenbakje

Eenmaal terug bij de camper hebben we de watten in de bench gedaan waarna wij de gekochte spullen in de camper conden opruimen.
De prullen bak en pannen gelijk op zijn plek.
Nu gingen we op zoek naar een camper plek. Via de app camper contact vonden we een camper plaats waar je niet kan reserveren dus echt moet komen aan reiden dit vinden wij ook het leukst. De update was van 10 minuten geleden dat er nog diverse plekjes waren. Dus wij reiden de richting op de reis zal zo'n klein uurtje duren is de verwachting.  15 minuten voor dat we op lokatie aan zullen komen kijk ik nog even op de app of er een update is. En ja die is er 2 minuten geleden helaas er zijn geen plekken meer over. Ik keek gelijkvoor de dichtstbijzijnde camper plek en dit was 1 minuut reiden.
Wij gingen vol goede moet de plek zoeken. Eerst volgende afslag links en gelijk weer links en dan zouden we er moete  zijn. Ja een mooie parkeerplaats met een beetje hangjeugd. Dit is voor ons geen probleem dus parkeren de camper in een vak. En bekijken de broden die er staan. We moeten ons melden op 170 meter bij de camper plek vandaag. We hebben de camper laten staan en zijn richting het aanmeld adres gelopen.  Dit bleek bij een kabouter bos te zijn. Buiten hanger er ook allemaal verschillende vogelhuisjes met uitleg voor welk huisje welk vogeltje is. Binnen hebben wij ons aangemeld en 6 euro voor de overnachting betaald. Ook hebben we in het winkeltje rond gekeken en heb ik 2 leerzame boeken gekocht.
- Ikigai (de Japanse wijze om het doel van je leven te ontdekken) dit boek spreekt me aan omdat het haarwerk die ik aan het maken ben ook ikigai heet.
- de kracht van positief denken kies voor een goed gevoel. Dit spreekt me aan omdat altijd goed is om positief te denken en ik het zelf ook altijd probeer. Zeker de laatste tijd probeer ik hier vaak op te letten.

Nadat we betaald hebben  zijn we terug richting de camper gelopen. Ondertussen waren er nog een aantal camper geparkeerd. Wij hebben de camper in gereedheid gemaakt voor de overnachting. Ik heb een lekkere tosti gemaakt ook omdat het ondertussen 1 uur was.  Na de lunch hebben genoten van de zon en hebben we besloten om iets verderop vandaag uit eten te gaan. De reservering hebben we online gemaakt en we kunnen om half 7 eten. Het is nu rond 3 uur waardoor ik een inhaalslag kan maken met het type van de vorige 2 blogs. Nadat ik klaar was met de blog heb ik nog even kunnen haken. Ik heb ten slotte me doel om hem voor de zomer vakantie af te hebben.
Ik ben nu eind deel 5 van de 10.

Kwart over 6 zijn wij gaan lopen richting het restaurant. Tijdens deze wandeling hebben wij genoten van de natuur allemaal bos om ons heen. Bij het restaurant hebben we heerlijk gegeten. We besloten om nog even lekker buiten te gaan zitten bij het kabouterbos. Waardoor we de mooie kabouter paaltjes tegen kwamen. Na een klein uurtje zijn we terug naar de camper gelopen en hebben we besloten om lekker te gaan slapen.