Blog 19 begin van de terug reis.

17 mei 2023 - Nijverdal, Nederland

Beste Lezers,

Daar is die dan de eerste blog dat we weer richting huis gaan.

Maar wees gerust dit is nog niet de laatste blog van deze reis.

Vanmorgen hadden we geen wekker gezet maren wel vroeg uit de veren. We zijn al vroeg bij het restaurant wezen kijken of we konden betalen en misschien zelfs konden ontbeiden.

Betalen voor de overnachting is gelukt maar ontbeiden helaas niet.

We besloten om toch vroeg te vertrekken en ergens onderweg een broodje te gaan halen. Of als we tegen de middag pas iets kunnen vinden een brunch/ lunch.

Na de camper gereed te hebben gemaakt hebben we nog een aantal dennenappels geraapt voor de hond van mijn ouders. En voor de bloemstukken die ik zelf wel is maak.

Eenmaal vertrokken hebben we onderweg een paar foto's gemaakt van de lokale drank handel.

In Nederland zie je dit niet zo open en blood op straat staan zonder dat er mensen te bekennen zijn.

Na een paar snelle foto's zijn we weer verder gereden over een middeleeuwse weg.

Na een tijdje kwamen we op de Duitse snelweg. We besloten om bij een dichtstbijzijnde tankstation met grote keus aan eten te stoppen. Dit was zo'n 40 a 50 kilometer op de snelweg nadat we gestopt zijn. Hier was een grote keus uit broodjes en een burger King. Waar wij eigelijk helemaal geen zin in hadden. Helaas hebben wij hier wel gebruik van moeten maken. Ze hadden heel veel keus kwa broodjes maar helaas alles met rouwe tomaat. Dit betekent dat we de keus hebben gemaakt om een veilige keuzen te maken en een broodje bij de burger King te nuttigen. Ik een kip burger en willen een beef burger. Nadat we klaar waren met eten hebben we nog een koffie to go mee genomen. Ook heb ik een leuke muts kunnen kopen en Willem en buideltasje die erg handig is als we gaan geocachen.

Eenmaal op de terugweg naar de auto kwamen er militaire voertuigen aan reiden dit keer was ik snel genoeg en heb ik er foto's van kunnen maken. Na een paar foto's die ik heb gemaakt zijn we naar de camper verder gelopen en hebben we onze weg vervolgd over de duitse snelweg richting Nederland.

Na zo'n 2 uur reiden hadden we besloten om de grens over te gaan bij Enschede. Waarom Enschede hier wilden we graag naar de mediamarkt om te kijken voor een paar dingen waaronder een hoes voor de tablet. Aan deze hoes zouden we graag een toetsenbord willen. Nu typ ik de blogs op de tablet scherm. Voor de snel heid en gemak zou het toch lekkerder zijn als dit op een toetsenbordje zou kunnen.

Voordat we bij de mediamarkt waren zijn we eerst nog even wezen tanken net over de grens in Nederland. Hier scheelde de diesel met Duitsland €0,329 een liter. En dat op een volle tank want hij was echt bijna helemaal leeg zou heeft ons dit toch 58x 0,329= €19,082 hebben gescheeld.

Na een volle tank zijn we door gereden naar een parkeerplaats in de buurt van de mediamarkt. Hier hebben we onze camper geparkeerd en de parkeer app aan gezet. Ik vraag zo slim aan Willem wat is het kenteken. Willem leest het kennennummer op wat op de sleutel van de garage staat. En ik zeg gelijk o shit dat hebben we een boete omdat ik niet 334 maar 344 heb genoteerd de vorige keer. O uhhh dat is minder we stapte te uit en keken op de kentekenplaat. En gelukkig daar staat 344 dit betekend dat we geen boeten hebben.

We vervolgde onze weg naar het centrum en liepen een winkel centrum in waar we de mediamarkt snel hebben gevonden. Maar helaas de hoes die we graag wilde hadden ze niet. Dat betekend dat we deze online moeten kopen en zullen moeten laten leveren als we weer thuis zijn.

Opweg terug naar de camper zijn we een paar winkeltjes in gelopen waar we nog wat upgraden vonden voor de camper. Ook hadden we besloten om niet zelf te koken maar iets te halen en dit mee te nemen naar onze overnachtingsplaats. Het werd pizza bij de domino's hier kwamen we langs en was ook zo klaar.

Bij de camper aangekomen hebben we eerst gegeten en een plekje gebeld dit ivm dat er veel camper plekken vol zitten dit weekend het is namelijk Hemelvaart weekend. Na een paar plekken te hebben gebeld hebben we een plekje gevonden voor 1 nacht.

We zijn hier naar toe gereden en bij het aanmelden gaf de vriendelijke meneer weer aan dat het echt maar voor 1 nacht was. Dit is voor ons geen probleem we zien morgen wel waar we dan weer staan. De camper hebben we in de gereedheid gemaakt waarna we tijdens een bakkie lekker ieder ons eige ding doen. Voor mij is dit even lekker haken. Ik wil ten sloten proberen me haak werkje af te hebben voor we eind augustus op vakantie gaan. Ik doe nog geen belofte maar misschien dat ik een blog zal maken met het voorbereiden/ klussen/ bedenken waar de reis naar toe zal gaan.

Na ons eigen ding te hebben gedaan zijn we rond een uur of 10 naar bed gegaan.