Blog 18 kan de plak nog mooier.

16 mei 2023 - Lohheide, Duitsland

Beste lezers,

Deze morgen waren we vroeg uit de veren ik ben lekker gaan douchen.

De douchen is lekker warm en er is een goede water druk.

Na de douchen heb ik even wat foto's en filmpjes gemaakt zodat we deze bij de blog konen zetten voor julliecal lezers. Voor vertrek en na ons ontbijt hebben we de camper bijgevuld en geloost zodat we er weer een aantal dagen tegen aan kunnen.

Opweg naar onze nieuwe lokatie zullen we lang een supermarkt gaan. Welke supermarkt het wordt zal voor ons op het moment van schrijven van de blog nog een verassing zijn.

We rijden nu eerst door de mooie omgeving met veel bomen en boeren akkers.

Bij de foto's vinden jullie een aantal foto's die gemaakt zijn uit het raam van de camper.

Helaas zijn we onze actie camera vergeten daarom met de telefoon gemaakt.

Na zo'n 20 a 30 minuten reiden kwamen we diverse winkels tegen waaronder de aldi.

Bij de aldi hebben we onze boodschappen gedaan. Tijden dat we naar binnen liepen ging het alarm bij mij af dan denk je uhh wat kan het zijn en komt er iemand naar me toe of niet.

Sta je dan uhh en nu moet ik wachten of kan ik gewoon boodschappen gaan doen.

Als jullie me goed kennen zul je het volgende denken. Doorlopen en boodschappen doen want geduld dat heb ik niet. Zo gezegt en ook zo gedaan.

Nadat we de boodschappen betaald hebben moesten we weer door het poortje.

Ik liep voor op met de kassabon en mijn partner liep met de kar achter mij aan. En ja hoor hij ging bij mij weer af. Eerlijk best ongemakkelijk kijk ik om me heen en echt niemand reageerd. Ze kijken niet op of om. Ik besloot dan ook maar gewoon door te lopen.

Toen we terug bij de camper kwamen was er in de tussen tijd dat wij boodschappen aan het doen waren een jongere broertje van onze camper naast ons komen staan.

Aan de andere kant naast onze camper staat een pakketjes automaat. Voor de verduidelijking zien jullie een foto van hoe het er uit ziet. In Nederland zie je deze automaten nog niet veel. Maar in Duitsland zie je deze best veel.

Na het opruimen van de boodschappen hebben wij onze weg vervolgd naar onze overnachtings plaats. Hoe verder we richting de camperplaats reiden hoe meer het voelt de we terug in de tijd gaan. We zienniemand op straat nou ja straat uhh meer boeren wegen van klinkers gemaakt als er al een weggetje ligt. We reiden heel voorzichtig over deze wegen we horen alles rammelen achter ons in de camper.

Na ongeveer 1,5 kilometer komen we op een kruising op deze kruising loopt dwars op de straat waar wij op reiden een geasfalteerde weg. Wij rijden schuin rechtdoor waarna we onze bestemming bereikten. Ook de toegangsweg naar de camper plaatsen was onverhard maar wat is het toch schitterend. Voor we het terein ip reden zagen we een hotel inclusief restaurant. Wij zijden beiden zullen we hier vanavond gaan eten ? Beiden vonden we dat een goed idee waarne we verder gingen. Op zoek naar informatie of iemand waar wij ons bijkonden aan melden. En vragen of ze nog een plekje hebben voor de nacht. Op het informatie bord vinden wij het menu voor het restaurant hmmm dat klinkt lekker snietzel.

Helaas geen informatie verder wat wij begrepen.

Na een rondje te hebben gelopen over het terein zien we veel legen plekken. En een aantal gereserveerde plekken. En we zagen wel 1 camper staan. Waardoor we besloten naar het hotel/ restaurant re lopen. Hier was de deur dicht en er hing een bordje dat ze maandag en dinsdag gesloten waren. Opweg terug naar de camper kwamen we een vriendelijke oudere mevrouw tegen. Die aangaf dat we een plekje mochten zoeken en haar dochter later vandaag langs zal komen bij de camper.

Terug bij de camper gingen we op pad om een mooi plekje te zoeken. Alle plekjes zijn mooi dus hebben we hem er bij 1 gewoon neer gezet.

Nadat we de camper klaar hebben gemaakt zoals stroom er aan voorwielen op blokken.

Hadden we besloten om een rondje te lopen op de camper plaats even genieten van de natuur en de rust. Tijdens dit rondje heb ik lekker wat foto's kunnen maken.

Terug bij de camper hebben we het avond eten gemaakt dit was helaas geen snietzel.

Het werden raps met kip, paprikaen uit uit de oven met gesmolten kaas.

Er naast hebben we een dressing van crème frase en een zakje er door.

Los voor op hed bord hadden we een beetje sla er bij. Het eten heeft heerlijk gesmaakt. Het afval hebben we in ons afval zakje gedaan die we gelijkzijn gaan weg gooien. Ook hadden we gezien dat er een geocash zo'n 1,3 kilometer verder op zit. We hebben dan ook een pen mee genomen en gaan kijken of we er kunnen komen. Ivm hoe het gaat met mijn enkel omdat de wegen hier zo fantastisch goed vlak zijn en omdat er in de buurt militaire gebied ligt en wij niet weten of we er dus bij kunnen ko,en vanuit de camping.

Opweg naar de geocash kwamen we langs een boerderij waar de koeien nog half buiten staan. Wel overdekt meer de zijkanten van de stallen niet dicht maar met een rekje dicht.

Super leuk zo kan je de koeien bekijken als je langs loopt.

Verder richting de geocash liepen we op een weg die niet vlak was. Vanuit mijn verbazing ging dit aardig goed ik heb nu iets meer last van me goeie been dus ja me enkel gaat goed wel stijf en een beetje een klein beetje pijn maar dat is wel oké.

Aan het einde van de ongelijke weg wij in Nederlanders noemen dit boeren weg voor de trekkers die het spoor er in hebben gereden. Kwamen we op een kruising met een goed geasfalteerde weg uit. Wij moesten volgens de navigatie naar links dat was maar goed ook van rechtdoor mochten we niet ivm het militaire terein.

Na een paar foto's te hebben gemaakt telefoon weser op de geocash app aan en lopen maar.

Na nog geen 50 meter kwam er een voertuig aan we dachten eerst een trekker maar dat was het niet het was een Nederlands leger voertuig (a

Gemeen transport soort vracht wagentje)

Helaas was ik een beetje laatvan begrip en heb ik hier geen foto van gemaakt.

Na ongeveer 370 meter zijn we links de bosjes ingelopen. Waarna ruim 100 meter bij de cach aan kwamen. Ik heb wat foto's staan maken van het mooie uitzicht zo niet de zon echt schitterden.

We zijn niet de zelfde weg terug gelopen omdat we hier verder konden lopen hier was namelijk ook een spoort van een trekker. Tijdens dat we tussen de tarwe stonden kwamen we het zoveelste kleine huisje op wielen tegen. Wat zou dit zijn wij dachten een jacht huisje.

Eenmaal terug bij de camper hebben we de vaat gedaan en watgedronken.

Ik ben ondertussen ook gaan haken terwijl we elkaar op een gegeven moment aan kijken hoor jij dat ook.

Uhh ja en even later weer pof pof pof en nog zo'n 15 minuten later trrrrrrr trrrr trrr. We hoorden het niet hard.

Ik die soms een beetje blond is oja we zitten naast een oefenterrein.

Rond een uur of 11 zijn we in slaap gevallen.