Blog 16 zondag 14 mei 2023

14 mei 2023 - Scheeßel, Duitsland

Beste lezers,

Het is vandaag zondag vandaag werden we rond half 8 wakker.

We werden heerlijk wakker de zon schijnt en het is al lekker warm.

Tijdens het ontbeid met een bakkie hebben we plannen voor de dag gemaakt.

We besloten om verder te reizen naar een camper plaats die al een aantal jaar bestaat maar nog geen foto's heeft.

De review beloven veel goed. We zijn erg benieuwd en als het niks is reiden we weer verder.

Helaas ben ik nog niet echt opgeknapt maar daar laten wij onze dag niet door tegen houden. Waardoor we na de koffie de camper weer vertrek klaar hebben gemaakt.

Nadat willem de envelop in de brievenbus had gedaan met het geld zijn we vertrokken.

Het eerste stuk is over de provinciale wegen door de natuur. Wat zijn de huizen ook zo mooi hè. Na zo'n 15 min komen we op de snelweg uit. Waarop we zo'n 57 kilometer hebben gereden.

Eenmaal van de snelweg af reden we door het mooie natuurgebied.

Richting de camper plaats waar wij erg benieuwd naar waren door alle mooie review en geen foto's.

Voordat wij de camper plaats zouden bereiken kwamen wij een weg blokkade tegen waardoor we er niet door konden.

Terwijl we nog maar 800 meter zouden moeten reiden. Gelukkig hadden we bereik met de telefoon en laat de navigatie ons nooit in de steek. We reden zo'n 400 meter terug naar een rotonde waarna we met een omweg van zo'n 1,5 kilometer op onze bestemming aankwamen.

We stapte uit om eerst ons te melden en te kijken of ze plek zouden hebben.

Helaas was er niemand aanwezig en er stonden maar een paar camperen/caravans waar ook niet veel beweging bij was.

Op een bord bij aanmelden hing een blaadje met telefoonnummer waar we al snel naartoe belde. Ja ook wij hebben namelijk geen geduld dat zou je niet zeggen als je niks van te voren pland als je op vakantie gaat.

Na de vriendelijke mevrouw gesproken te hebben was ze binnen 5 a 10 minuten terug van het fietsen. We mochten zelf een plekje uitkiezen om te gaan staan. Bij elke plaats is stroom en water. De mevrouw vertelde ons ook dat er veel mensen hier komen die op doorreis zijn naar Scandinavië.

Meneer en mevrouw zijn vaak in Nederland geweest met de bood. Waardoor ze veel plekken in Nederland kenden zo ook Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en diverse plekken in Noord-Holland.

Nadat we een plekje hebben gevonden is mijn partner gaan betalen. Het is hier zo mooi waardoor we hebben besloten 2 nachten te blijven. Ik ben aan het middag eten begonnen. Toen mijn parten terug was konden we gelijk buiten eten.

Het was een afbak broodje met gebakken ei en kaas.

Toen we klaar waren met eten hebben we even lekker genoten van de zingende vogels in de zon. Rond een uur of 3 hebben we een bakkie koffie gedaan.

We genieten zo van de zon en vogels het is hier zo mooi.

Op het menu van het avond eten stond tacos. De takos 5 minuten in onze gas gestookte oven en de gehakt met groente in de koekenpan. Het was erg lekker.

Savonds hebben we nog lang buite gezeten en ieder onze eigen hobby's gedaan.

Mijn partner een spelletje en ik heb lekker zitten haken.