Blog 15 wat gaan we doen

13 mei 2023 - Dötlingen, Duitsland

Beste Lezers,

Wij zijn zonder wekker wakker geworden en ja tuurlijk dan ben ik voor 6 uur al wakker.

Na een ontbeid en een bakkie koffie zijn we Heerenveen binnen gereden zodat we even een paar boodschappen konden halen.

Tijden dat willem de boodschappen heeft gehaald heb ik nog even lekker gelezen.

Op de parkeerplaats moesten we de parkeer app gebruiken. Na 10 min was ik zo slim dat ik dacht uhh staat de app nu wel aan voor de camper en niet voor de auto.

Jullie dachten het al ja hij stond nog op de auto.

Na dit te hebben aangepast zie ik handhavers aan komen reiden. En ja hoor die gaan alle auto's scannen met een mobiele telefoon.

Zoiets noemen we geluk gehad.

Hoe ik zie dat ze best wat bekeuringen opmaken en foto's maken.

Komt willem terug van de winkel en vertel hem het verhaal dat ik zo blond maar daarna ook slim ben. Zie hem kijken zo van ja dat kan er maar 1 zijn ;d

De boodschappen heb ik op geruimd, Willem had schoonmaak spul gekocht voor de ramen.

Waardoor hij het voorraam gelijk weer schoongemaakt heeft.

Na ruim 2 uur te hebben gereden zijn we gestopt om te lunchen langs een Duitse N weg.

We hebben heerlijke soep gegeten. Hoe die heet heb ik geen idee van ik heb de naam soep alla zus.

Ik weet alleen dat als je hem warm gemaakt hebt je er in je kom een beetje geraspte kaas in moet kan, de spelt kaas smelt dan. Het is zolekker dat jij je vingers bij op zal eten.

Dit tijdens het mooie uitzicht. Helaas mochten wij de droom hier niet laten vliegen dus foto's vanaf de grond.

Nadat we de vaat hebben gedaan zijn we onze reis vervolgd en de bedoeling is naar de grens van Duitsland/ Denemarken te reiden.

Na een tijdje te hebben gereden hebben we besloten om een overnachtingsplaats te zoeken. Het is erg warm waardoor we besloten om eerst een ijsje te halen bij een kleine supermarkt.

Tijdens het genot van het ijsje hebben we op de camper contact app gezocht naar een leuke overnachtings plek.

Deze hadden we snel gevonden en het was zo'n 13 minuten reiden van waar we stonden.

Door het mooie natuurgebied kwamen we op de camper plaats aan. We twijfelde of we wel goed zaten ivm dat er geen camper te bekennen was.

Er was een houd hokje van zo 1meter bij1 meter bij 2 meter 30 hoog.

Hier lagen enveloppen met de informatie.

We konden een plekje zoeken en gewoon gaan staan. De dag van vertrek doe je de gemaakte kosten in de envelop en in de brievenbus stoppen.

Eenmaal de camper op een plekje te hebben gezet en de camper te hebben geïnstalleerd. Besloten we buiten even lekker van het zonnetje te genieten. Willem met de drone en ik met me haarwerk.

2 a3 uurtjes later besloten we om aan het avond eten te beginnen.

Dan denken jullie vast wat stond er op het menu.

Dat was rijst met kip en wok groente. De kip en wokgroenten gemarineerd met ketjap ajam.

Helaas ben ik vergeten hier een foto van te maken het rook zo goeddat we gelijk waren begonnen.

Na het eten hebben we gekeken of er nog een aantal geocashen in de buurt zaten. Maar helaas dit was niet het geval. We besloten dan ook om een rust moment te pakken. Ik ben namelijk niet heel lekker ik heb veel last van me rechter oor en lekker verkouden met keel pijn.

Rond een uur of 8 hebben we een bakkie gedaan en heb ik nog even lekker zitten haken. En willem heeft nog een spelletje zitten spelen.

Ik ben rond een uur of 9 half 10 in slaap gevallen.