Blog 4 van Duitsland naar Nederland via België

28 mei 2022 - Ittervoort, Nederland

28-05-2022

Beste lezers,

De wekker stond om 7 uur.
Na een half uurtje zijn we ons bed uit gegaan. Om ontbeid te maken en de planning voor de dag te bepalen.
De planning was om richting Echt tegaan zodat we mijn bril konden laten maken bij de Hans Anders.
Na het opruimen van het ontbeid hebben we de kastjes/ laadjes weer dicht gezet voor de reis naar Echt in Nederland. We besloten nu de andere kant van de berg naar beneden te nemen okal zou dat 8 minuten omreiden zijn.
Toen we eenmaal 10 minutjes onderweg waren vroeg er iemand of we nog door Belgie kwamen. Dit was niet de planning maar toch besloten we om even de grens over te gaan om te kijken of we konden vinden wat die persoon nodig had.
Helaas hadden ze het niet en de andere winkels waren allemaal dicht aangezien de winkels 12:30 dicht gingen.
Helaas zonder het geen wat we nodig hadden gingen we verder richting Echt te Nederland.
Dit was een ritje van ongeveer 20 min. Onderweg zagen we een plekje waar we versen producten bij een fruit kweker konden kopen. Hier zijn we gestopt om te kijken of ze asperges verkochten. Hier hadden ze asperges en hebben we ze gekocht. Verder hadden we niks nodig dus alleen de asperges. Na een paar foto's zijn we verder gegaan met de reis.

Aangekomen op de parkeerplaats is het 9 van de 10 keer even zoeken waar we de camper neer kunnen zetten. We zagen al snel dat er een gezin met een grote auto op het punt stonden te vertrekken. Ik ben uitgestapt en ben bij de parkerplaats gaan staan. Met 2 keer steken stond de camper in het parkeervak en zijn we het dorpje binnen gelopen.
Na 2 keer links gegaan te zijn stonden we voor de Hans Anders. Er was 1 verkoopster en 3 klanten binnen zo dachten wij dit gaat wel even duren. Zullen we eerst iets gaan eten of zullen we gewoon even wachten. Dit omdat het al een uur of 1 was. We besloten om even te wachten en na ongeveer 5  a 10 minuten waren we al aan de beurt.

Ik vertelde de medewerker dat me neusje van me bril af was. Waarop de verkooster zij dan ben je op het juiste adres. Ik zal er gelijk 2 nieuwe neusjes opzetten dit heb ik zo gemaakt. Na nog geen minuut was de bril klaar en stonden wij al weer buiten.
Op zoek naar een bakkker of een andere winkel waar we een broodje konden kopen. Iets verderop in de winkelstraat zit Bakker Bart. Hier hebben wij beide een broodje kip kerrie gegeten met een bakkie koffie.

Tijdens de lunch hadden we besloten een andere weg terug te gaan naar de camper.
Even de kruitvat, hema en de jumbo in.
Bij de kruitvat hebben een spelletje gekocht van catan.
In de Hema 2 leuke shurts voor mij en ja ook nog een rok. De meeste die mij goed kennen denken jij en een rok ja echt een rok. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Tot slot zij we de jumbo in gelopen voor een toetje bij het avond eten.
Toen we onderweg van de jumbo naar de auto liepen zagen we een werelt winkel.
Toch even naar binnen om te kijken voor wat leuke decoratie voor in de camper. Ja we hebben wat gekocht 3 kleine bordjes te zien bij de foto's.
Bij de camper aangekomen lagen tjukie en mistie lekker op bed te slapen.
Tijdens het opruimen van de spulletjes die we hadden gekocht. Heeft Willem de navigatie ingesteld op onze overnachtingsplek.
(Camperplaats Ittervoort, Ittervoort Nederland Sitecode: 7916)
De rit was met de camper maar 13 minutjes.
Het hek stond half open de eigenaar was er zo voor dat we konden uitstappen.
De eigenaar heeft alles netjes uitgelegt hoe het werkt. Zoals wij al eerder hadden meegemaakt is het hier een envelop met geld en gegevens de ochtend van vertrek ik leveren.
We hebben een foto toegevoegd voor de gegevens die gevraagd worden.
We gingen naar ons plekje na de uitleg. Nummertje 25 was voor ons.
Voor dat we goed stonden hebben we de blokken onder de voorbanden gereden.
Wij dachten altijd die hebben we niet nodig een beetje scheef is toch geen probleem. Nee dat is het ook niet maar als je ze eenmaal een keer gebruik hebt wil je niets lievers meer.
Zodat je niet van voor of naar de achterkant van de camper rolt in bed.

Zo de camper staat en nu ? Ja we gaan weer is koffie zetten en kijken of er geocachen in de buurt zitten of dat we beslissen een spelletje te spelen.
In de buurt zat geen geocachen naar ons zin maar wel zagen we een leuke camper.
Zoals op de foto's te zien stond er een Trackable stikker op de camer.
Willlem wil ook zon stikker op onze camper als iemand weet waar we deze zo groot kunnen kopen horen wij dit graag. Na het loggen zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten. En ja hoor daar komen de spelletjes weer rummikub dit keer. Na ons 2e bakkie koffie zijn we in de camper gaan zitten. Waarnaar we aan het avond eten zijn begonnen. Dit keer hadden we een makkie in Duitsland hadden we 2 diepvries maaltijden gekocht. Een met pennen, spinazie, hamblokjes in een roomsaus en een met kip, rijst, groente in pittige kerrie saus.
We hadden een mona toetje vanille met aardbeie saus.
Toen we eenmaal klaar waren met de vaat besloten we het niewe spel is te proberen.
Na het 1ste potje vonden we dit spel zeker een succes maar alleen niet voor in de camper. De tafel was behoorlijk te klein hier voor.

Na het spelletje dachten we wat gaat iedereen om ons heen vroeg slapen. Ach ja we zijn ook 99 van de 100 keer de jongste. Maar nadat we op de klok hadden gekeken was het ook niet gek. De tijd stond al op 22:30 dus zo heel vroeg was het ook niet. Na dat ik nog even aan de blog had gewerkt besloten we toch ook maar te gaan slapen.