Blog 3 van België naar Limburg naar Duitsland

27 mei 2022 - Monschau, Duitsland

27-05-2022

Beste lezers,

Deze morgen werden we wakker in Genk.
We hadden beiden super geslapen willem was al snel uit bed om koffie te zetten.
We hebben een ongeschreven regel dat als we koffie aan het zetten zijn we gelijk voor het ontbijt zorgen.
Al snel stond er koffie op tafel met afgebakken broodjes uit de oven.
Tijdens het ontbijt hadden we besloten om door te reizen naar Duitsland.
Waar naar toe hebben we besloten tijdens het 2e bakkie koffie.
(Campercontact: Wanderparkplatz Rohren Manschappen, Duitsland Sitecode: 78483)
Ons doel stond vast en de koffie was op.
Tijdens de vaat hebben we besloten waar we de boodschappen zouden gaan doen.
Voor vertrek heb ik de kattenbak schoongemaakt en het afval wat we hadden in de vuilnisbak gegooid.
Na een foto gingen we op pad.
Van België naar Limburg hoe dichter bij Limburg hoe mooier het landschap werd.
Het platte landschap werd steeds meer glooiend.
Toen we de grens van Duitsland bereikt hadden werd het landschap teeds meer heuvel achtig. Wat genieten wij hier toch van het landschap zelfs de katten zaten naar buiten te kijken.
Aangekomen op de parkeerplaats van de Aldi hebben we ons boodschappenlijstje gemaakt.
Willem ging boodschappen doen en ik besloot om de katten eten en drinken  te geven. Dit doen we vaak als we stil staan okal is dit maar voor 5 min.
Willem zou nog wel even bezig zijn waardoor ik besloot om alvast een begin te maken met de blog.
Ik was voor het gevoel nog maar net begonnen en willem klopte op de camper.
Nadat we de boodschappen op hadden geruimd hebben we onze weg vervolgd.
De bergen zijn mooi en de wegen hebben een helling van 15%.
Bochten van langs naar rechts maar naar een half uurtje zijn we op bestemming.

Willem ging betalen en ik besloot de lunch te maken. Het werd een broodje met gebakken ei.
Na de lunch hebben we spelletjes zitten spelen buiten in het zonnetje met het mooie uitzicht zoals te zien is op de foto's.
De spelletjes die we gespeelt hebben zijn l.a.m.a en clever.
Na de spelletje besloten we de geocash te gaan zoeken bij onze camperplaats.
Deze hebben we snel gevonden en gelogd waardoor we op 312 blije gezichtjes zitten.
De eerst volgende geocash zou maar over 1,3 kilometer zijn. We hebben toch besloten dit niet te doen i.v.m. mijn enkel. Nu denken jullie misschien dat is toch niet zo ver nee dat niet maar heuvel op en heuvel af zagen we toch niet zo zitten. Dan maar terug naar de camper en nog even van het uitzicht genieten. Voor we een bakkie koffie dronken. Na de koffie begonnen we aan het avond eten.
De aardappels en de broccoli geschilt en in roosjes gesneden. Toen de aardappels en broccoli bijna gaar waren hebben we het vlees op het vuur gezet.
Waardoor alles tegelijk klaar was en we konden eten. Lekker hoor zo'n avg. (Aardappels vlees groenten)
Na het eten hebben we misty en tjukie vlees gegeven en zijn we aan de vaat begonnen.
Eenmaal klaar met de vaat hebben we koffie gezet.
Tijdens de koffie is het ons kennende weer tijd voor een spelletje en dit keer was het de l.a.m.a.
Na 3 potjes heb ik de blog afgemaakt en zijn we gaan slapen.

20220527_14004620220527_14510820220527_140121 20220527_132810 20220527_13280620220527_13273820220527_13241620220527_13262720220527_132405

1. 30 mei 2022
    Mooie plaatjes hoor