Blog 13 een update na een lange tijd 09-05-2023

9 mei 2023 - Bergambacht, Nederland

Beste lezers,
Even een kleine update voor wij gaan vertrekken voor onze nieuwe reis.
Vorig jaar zijn wij zoals de meeste wel weten naar Schotland geweest op vakantie.
De reis zelf was super. We hebben familie gezien en zelf mijn oma die dementerende is herkende mij en mijn partner.

Na op de terugweg een geocash te hebben gedaan en de tb mee hebben genomen. Dit was een hele bijzondere deze hebben wij namelijk een tijdje er voor losgelaten met dank aan een collega van mij in valentia. We zullen nog een paar leuke foto's van het opvissen van de tb bij deze blog zetten.

We gingen opweg naar de bood met daar tussen nog een tussenstop om te overnachten.
Sochtend stond de wekker vroeg en hebben we aan de kust ontbeten.

We zijn naar de bood gegaan opweg naar huis.
Eenmaal bij de douane aangekomen hebben we de paspoorten overhandigd. 2 dierenpaspoorten en 2 van ons zelf.
En toen begon de ellende. De katten mochten we zelf scannen zodat hun de chip konden identificeren.
Chucky was zo gedaan de chip pakte snel. En toen naar misty ik heb het hele lichaam van de kat gescand nergens een chip te bekennen.
Helaas na verschillende scan apparaten geen reseltaat ondertussen was de dieren bescherming in Engeland gearriveerd.
Zij begonnen de prociduren uit te leggen misty gaat 21 dagen in Engeland in carantaine.
Waarna wij haar weer mogen ophalen in Engeland. We hadden ook nog een andere optie maar dit zou veel geregel zijn.
Wij hebben afscheid genomen van misty waarna wij de bood op zijn gegaan.
Er zijn fouten gemaakt door diverse partijen.
Fout 1 is dat de katten niet zijn gescand tijden de inentingen.
Fout 2 de katten zijn niet gescand toen wij van Frankrijk naar Engeland zijn gevaren.

Vanaf het moment dat wij de reis hebben vervolgd zonder misty. Waren niet alleen wij verdrietig maar ook shucky die normaal heel stil is aan het mauwen. Nog verslagen hebben wij diverse telefoontjes gedaan op de dag zelf maar ook de dagen er na.
Je krijgt bijna geen contact met de dierenpension is slecht contact te krijgen en ook de boot maatschappij. Na te hebben gemeld dat wij hen aansprakelijk te willen gaan stellen. Is de bood maatschappij omgedraaid en hebben wij ons de extra boottrip 98% vergoed.

Op de zaak was bij terugkomst geregeld dat na 21 dagen terug konden keren.
Donderdag avond uit ons werk zijn we in de auto gesprongen en zijn we door gereden naar de bood.
Daar aan gekomen mochten we zonder iets te hoeven zeggen gelijk met de bood mee. Waardoor we snachts in Engeland zijn aangekomen.
We zijn op een parkeerplaats gaan staan en hebben daar nog een aantal uur geslapen.
Tijden de opening van het pension waar misty zat wilde we voor de deur staan.
We hebben voor die tijd nog ontbeten bij een ontbeid restaurant. Ik had niet veel gegeten ivm met de zenuwen.

Een half uur voor de opening stonden wij al voor de deur. En dan duurt wachten erg lang.
Waardoor je overal nog even over kan piekeren zal nu alles wel goed gaan.

Precies de tijd dat het open zou gaan komt er iemand de deur open doen.
De mevrouw ging misty halen.
We horen haar al aankomen omdat misty al hoorde mauwen.
Gelijk heb ik haar over genomen en het enige wat ze wou is kroelen en dat wij haar niet los lieten. Na betaling van de pension koste  konden we onze weg doorzetten naar de volgende afspraak. De dieren arts dit ivm dat Engeland geen Europese unie meer is mogen hun geen Europese paspoorten meer uitgeven.
We hadden pas over een aantal uur de afspraak staan maar zijn er alvast naar toe gereden.
Willem is binnen gaan vragen of we misschien eerder geholpen konden worden.
En ja hoor een hele vriendelijke man en we stonden zo weer buiten met de juiste papieren.

Ook bij de bood liep alles nu op rolletjes. Toen we de poorten door reden Frankrijk in waren we opgelucht en blij en zijn we gelijk naar huis gereden. Thuis waren de katten super blij om elkaar weer te zien en nu zijn ze nog meer met elkaar.

Afgelopen week heeft de dierenarts in Nederland de paspoort van misty weer in orde gemaakt en beide katten ingeënt en ja ook gescand.

Nu alles in orde is kunnen we weer op pad.